14 lutego 1998 roku, koncertem Kwartetu Jana Ptaszyna Wróblewskiego, z udziałem licznie przybyłych gości, zainaugurowana została działalność długo oczekiwanego w Poznaniu klubu jazzowego – Blue Note. Melomani i osoby poszukujące żywego kontaktu ze sztuką doczekali się miejsca, w którym można nie tylko wysłuchać koncertów największych gwiazd jazzu oraz pokrewnych gatunków muzycznych, ale także spędzić czas w miłej i przyjaznej atmosferze. Już w najbliższy piątek z okazji 21 urodzin lokal ugości jedną z największych pianistek jazzowych naszych czasów.

Publisert av Blue Note Poznań Torsdag 17. januar 2019

Kulturalny Stary Rynek 2019 – rusza nabór wniosków!

Helen Sung jest pianistką i kompozytorką. Swoją karierę rozpoczęła od muzyki klasycznej, a w wieku dwudziestu lat przeniosła się na jazz. Jest ona córką chińskich imigrantów, dlatego w jej muzyce wyczuwalne są dwie różne kultury. Po skończeniu studiów, Sung była już dość rozpoznawalną artystką, żeby koncertować, chociażby z Herbie Hancockiem w Indiach i Tailandi oraz z Wayne’em Shorterem w Ameryce. W 2004 roku wydała swój pierwszy album zatytułowany „Push”, a obecnie ma na swoim koncie sześć wydanych płyt jako liderka swoich zespołów. Artystka przez wiele lat swojej kariery dojrzewała muzycznie, czego aktualnym wynikiem jest wydana nowa, eksperymentalna płyta „Sung with Words”. Jest to kolejny, pewny krok w karierze Helen Sung, który stawia ją w ścisłej czołówce światowego jazzu.

Helen Sung i poeta Dana Gioia, wychodzą z założenia, że jazz i poezja są naturalnymi sprzymierzeńcami. Nie jest to pomysł nowy, bądź kontrowersyjny, lecz nadal ciężki w uzyskaniu ciekawego wykonania. Sung tworzy wielozadaniową pracę, rozprawiając nad tematami ludzkiej kondycji: miłości, zdrady, cudu, melancholii i tajemnicy. „To takie zabawne, ponieważ ktoś mnie zapytał o płytę, a ja powiedziałem, że to jazz i poezja, a oni mówią: „O, świetnie, dwie z najmniej popularnych rzeczy razem!” opowiada pianistka podczas jednego z wywiadów.

Od urodzenia Reuben Rogers łączy rytmy calypso i reggae, z jego rodzinnych Wysp Dziewiczych z dźwiękami gospel oraz swobodą i improwizacją jazzu, aby stworzyć wyjątkową chemię, która uczyniła go jednym z najbardziej charakterystycznych basistów w nowoczesnym jazzie. Uniwersalne opanowanie przez Rogersa zarówno akustycznego, jak i elektrycznego basu doprowadziło do pojawienia się na scenach na całym świecie obok najbardziej znanych artystów muzyki, w tym Charlesa Lloyda, Wyntona Marsalisa, Joshua Redmana, Tomasza Stańko, Roya Hargrove’a, Marcusa Robertsa, Nicholasa Paytona Mulgrew Miller, Jackie McLean i Dianne Reeves.

JOhn Ellis to utalentowany, wszechstronny saksofonista, kompozytor, który zajmuje wyimaginowaną (i niezwykle pomysłową) przestrzeń bezpośrednio między uroczystym, gościnnym duchem Nowego Orleanu a ostrymi, gorączkowymi ulicami Nowego Jorku. Zarówno jako lider swoich własnych eklektycznych projektów, jak i sideman na żądanie za zadziwiającą liczbę i różnorodność artystów, Ellis wyraża się bystrym intelektem i łatwą wirtuozerią, jednocześnie utrzymując figlarny błysk w oku.

Kush Abadey jest utalentowanym perkusistą i liderem zespołu. Obecnie występuje i koncertuje z Wallace’em Roney’em. Wcześniej występował i nagrywał płyty z takimi gwiazdami jak: Ravi Coltrane, Chris Potter, Nicholas Payton, JD Allen, David Weiss, Jeremy Pelt, Tomasz Stańko.

Christie Dashiell z własnymi nowatorskimi tekstami oraz kompozycjami zapowiada się na wschodzącą gwiazdę jazzowego wokalu. Urodziła się w Waszyngtonie, a dorastała w Greenville w Północnej Karolinie. Jest absolwentką Howard University i Manhattan School of Music. Jako członek Afro-Blue, głównego zespołu wokalnego Howarda, Dashiell pojawił się w NBC „The Sing Off”. Dwukrotnie otrzymała wyróżnienie w Studenckich Nagrodach DownBeat jako Wybitna Solistka i Najlepsza Wokalistka. W 2016 roku wydała swój debiutancki album zatytułowany „Time All Mine”.

Helen Sung – fortepian, Christie Dashiel – wokal, John Ellis – saksofon, Reuben Rogers – kontrabas, Kush Abadey – perkusja
Bilety

85 zł – pierwsza pula WYPRZEDANE
110 zł – druga pula
miejsca stojące: 85 zł
50 zł – dla uczniów i studentów szkół muzycznych (dostępne wyłącznie przed koncertem za okazaniem legitymacji szkolnej / studenckiej / doktoranckiej)
dostępne w biurze klubu, Centrum Informacji Kulturalnej (budynek Arkadii) oraz w sprzedaży on-line.

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj!