Oskar, Nobel, Mistrzostwo Świata – na co jeszcze zasługują twórcy tej reklamy?

Powiązane

Leśnicy w Wielkopolski podarowali hojną kwotę szpitalowi dziecięcemu w Poznaniu

100 000 złotych - tyle poznańscy leśnicy przekazali na...

Gwiazda Hollywood odwiedziła Ogród Botaniczny w Krakowie

Hollywoodzka gwiazda Milla Jovovich kilka dni przebywała z rodziną...

Krakowska restauracja uznana za najlepszą w Polsce

Według jury konkursu World Culinary Awards, słynąca z polskiej...

Jakie jest najbardziej zakorkowane miasto w Polsce i na świecie?

Korki w wielu polskich miastach to smutna codzienność. Właśnie...

Udostępnij

Już podczas 18. Parady Równości w Warszawie Netflix pokazał, że nie zapomniał o polskich fanach serialu Orange is the new black. Miasto zdobiły tęczowe billboardy z podobiznami bohaterek, a na fanów czekały koszulki i zmywalne tatuaże z motywami z serialu. Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem – Netflix pokazał, że wspiera społeczeństwo LGBT nie tylko swoimi produkcjami, ale również faktycznym działaniem.

fot: źródło

Widok warszawskich plakatów przypomniał również o nadchodzącym nowym sezonie serialu. Czekałam ze zniecierpliwieniem na kolejną dawkę odcinków o więźniarkach z Lichtfield, a Netflix tylko podsycał moje zainteresowanie – pojawiały się kolejne posty zapowiadające nowy sezon, wypuszczono trailer. Brakowało w nim jednej z głównej postaci – Alex Vause – co wywołało poruszenie wśród jej wielbicieli. Spodziewałam się, że to zamieszanie wystarczy, bo przecież i tak wszyscy czekali na premierę. Tymczasem Netflix zrobił coś jeszcze.

Już od dawna żadna reklama nie wywołała takiej aprobaty wśród widzów. Jedenaście tysięcy komentarzy pod klipem na facebookowej stronie Netflixa i ze świecą szukać krytyki. Według niektórych Francja straciła Mistrzostwo Świata na rzecz twórców tejże reklamy, inni zaś uważają, że pomysłodawca zasłużył na Nobla, Oskara lub, chociażby, podwyżkę.

- Advertisement -

Wszystko za sprawą Magdy Gessler, która na moment stała się jedną z bohaterek Orange is the new black. Najpopularniejsza restauratorka w Polsce zmierzyła się z Red, odpowiedzialną za więzienną kuchnię Rosjanką. W klipie pojawiają się urywki pierwszego sezonu, kiedy to Red w odpowiedzi na krytykę zaserwowała głodnym współwięźniarkom burgera z tamponem. Jednak w starciu z Magdą Gessler nie mogła pozwolić sobie na taki gest, a zamiast tego – tak jak niemal każdy kucharz, pojawiający się w Kuchennych rewolucjach – poprawiła jakość swojej kuchni. W trwającym zaledwie półtora minuty filmiku został ukazany temperament Magdy Gessler. Przekleństwa czy rzucanie jedzeniem idealnie pasują do ekspresji naszej bohaterki i charakteru Kuchennych rewolucji, ale również do więzienia, w jakim toczy się akcja serialu. Magda Gessler mogłaby być stać na czele więziennego gangu – z pewnością siałaby spustoszenie jak mało kto.

fot: źródło

Połączenie Kuchennych rewolucji z Orange is the new black dało świetny efekt. Magda Gessler jest osobą popularną w sieci, niektóre z jej zachowań czy wypowiedzi w programie stało się inspiracją licznych memów. Przeniesienie restauratorki w realia serialu wywołało śmiech i zwiększyło sympatię widzów – sympatię do Magdy, do Netflixa i do samego serialu.

Na czym polega sukces reklamy? Wielu początkowo myślało, że filmik jest zwykłą fanowską przeróbką. To najbardziej udowadnia, że Netflix – jak to mówią – potrafi w internety. Wie, co rozbawi internatów i z sukcesem to wykorzystuje.

Zobacz, co nowego w Gdańsku na f7gdansk.pl