Już podczas 18. Parady Równości w Warszawie Netflix pokazał, że nie zapomniał o polskich fanach serialu Orange is the new black. Miasto zdobiły tęczowe billboardy z podobiznami bohaterek, a na fanów czekały koszulki i zmywalne tatuaże z motywami z serialu. Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem – Netflix pokazał, że wspiera społeczeństwo LGBT nie tylko swoimi produkcjami, ale również faktycznym działaniem.
Widok warszawskich plakatów przypomniał również o nadchodzącym nowym sezonie serialu. Czekałam ze zniecierpliwieniem na kolejną dawkę odcinków o więźniarkach z Lichtfield, a Netflix tylko podsycał moje zainteresowanie – pojawiały się kolejne posty zapowiadające nowy sezon, wypuszczono trailer. Brakowało w nim jednej z głównej postaci – Alex Vause – co wywołało poruszenie wśród jej wielbicieli. Spodziewałam się, że to zamieszanie wystarczy, bo przecież i tak wszyscy czekali na premierę. Tymczasem Netflix zrobił coś jeszcze.
Już od dawna żadna reklama nie wywołała takiej aprobaty wśród widzów. Jedenaście tysięcy komentarzy pod klipem na facebookowej stronie Netflixa i ze świecą szukać krytyki. Według niektórych Francja straciła Mistrzostwo Świata na rzecz twórców tejże reklamy, inni zaś uważają, że pomysłodawca zasłużył na Nobla, Oskara lub, chociażby, podwyżkę.
Wszystko za sprawą Magdy Gessler, która na moment stała się jedną z bohaterek Orange is the new black. Najpopularniejsza restauratorka w Polsce zmierzyła się z Red, odpowiedzialną za więzienną kuchnię Rosjanką. W klipie pojawiają się urywki pierwszego sezonu, kiedy to Red w odpowiedzi na krytykę zaserwowała głodnym współwięźniarkom burgera z tamponem. Jednak w starciu z Magdą Gessler nie mogła pozwolić sobie na taki gest, a zamiast tego – tak jak niemal każdy kucharz, pojawiający się w Kuchennych rewolucjach – poprawiła jakość swojej kuchni. W trwającym zaledwie półtora minuty filmiku został ukazany temperament Magdy Gessler. Przekleństwa czy rzucanie jedzeniem idealnie pasują do ekspresji naszej bohaterki i charakteru Kuchennych rewolucji, ale również do więzienia, w jakim toczy się akcja serialu. Magda Gessler mogłaby być stać na czele więziennego gangu – z pewnością siałaby spustoszenie jak mało kto.
Połączenie Kuchennych rewolucji z Orange is the new black dało świetny efekt. Magda Gessler jest osobą popularną w sieci, niektóre z jej zachowań czy wypowiedzi w programie stało się inspiracją licznych memów. Przeniesienie restauratorki w realia serialu wywołało śmiech i zwiększyło sympatię widzów – sympatię do Magdy, do Netflixa i do samego serialu.
Na czym polega sukces reklamy? Wielu początkowo myślało, że filmik jest zwykłą fanowską przeróbką. To najbardziej udowadnia, że Netflix – jak to mówią – potrafi w internety. Wie, co rozbawi internatów i z sukcesem to wykorzystuje.
Zobacz, co nowego w Gdańsku na f7gdansk.pl