Kolory roku 2019

Powiązane

Leśnicy w Wielkopolski podarowali hojną kwotę szpitalowi dziecięcemu w Poznaniu

100 000 złotych - tyle poznańscy leśnicy przekazali na...

Gwiazda Hollywood odwiedziła Ogród Botaniczny w Krakowie

Hollywoodzka gwiazda Milla Jovovich kilka dni przebywała z rodziną...

Krakowska restauracja uznana za najlepszą w Polsce

Według jury konkursu World Culinary Awards, słynąca z polskiej...

Jakie jest najbardziej zakorkowane miasto w Polsce i na świecie?

Korki w wielu polskich miastach to smutna codzienność. Właśnie...

Udostępnij

Pantone co roku ogłasza kolor, który – zdaniem trendsetterów – będzie dominował na rynku w najbliższym roku. Czy aby na pewno ich przewidywania się sprawdzają?

Jednym z najistotniejszych kolorów Pantone była marsala, wybrana w 2015 roku. Wówczas sieciówki zalały nas ubraniami o barwie zgaszonej czerwieni wpadającej w brąz. Marsala zagościła we wnętrzach, w architekturze, w dodatkach i kosmetykach. Projektanci i graficy również nie zastanawiali się długo nad wyborem kolorów, tylko pewnie stawiali na efektywną marsalę. Czy to możliwe, aby Pantone udało się tak dobrze wywróżyć? Znacznie bardziej prawdopodobne jest to, że design opiera się na ich przewidywaniach. Pantone to jedno z najważniejszych przedsiębiorstw, które zajmuje się łączeniem kolorów, tworzeniem palet barw. Pantone wybiera kolor, a tym samym dyktuje trendy nadchodzącego roku.

6-1546 Living Coral to barwa, którą przywitamy 2019 rok. Eksperci uważają, że wybór energetyzującego, żywego koloru ma związek z nadmiernym udziałem technologii w życiu obecnych pokoleń. Otacza nasz sztuczna inteligencja, szare obudowy komputerów, zimne ekrany smartfonów – potrzeba autentyczności i optymizmu skłoniła Pantone do wyboru koloru afirmującego życie. Living Coral przeciwstawia się również nadmiernej uwadze, jaką poświęca się mediom społecznościowym. Nawiązuje do natury, której życie jest znacznie prawdziwsze od instagramowego fałszu.

- Advertisement -

Przeczytaj także: Polunin: dziękuję Vładimirowi i wszystkim, którzy stoją po stronie dobra!

fot: źródło

Prawdopodobnie wiosenna moda opierać się będzie właśnie na wpadającym w róż oranżu. Przypuszczam, że Living Coral nie zdominuje architektury – nasycony, energetyzujący kolor nie jest na tyle uniwersalny, aby miał tak szerokie zastosowanie, co stonowana marsala. Znacznie większy sukces może odnieść kolor, na jaki stawia marka Dulux.

Wybrany przez ekspertów Dulux kolor oddający obecny nastrój optymizmu. Spiced Honey to ciepły bursztynowy kolor inspirowany pięknem i różnorodnością barw miodu, który w zależności od dobranej palety barw może być kojący, uspakajający, przytulny lub pełen życia.

Chociaż miodowy kolor Duluxu znacznie różni się od koralowej propozycji Pantone, to można zauważyć pewne podobieństwo w symbolice. Obie marki zdecydowały się postawić na barwy nawiązujące do optymizmu i pełni życia. Eksperci nie pozostawiają złudzeń – jesteśmy postrzegani jako pokolenia zamknięte w wirtualnym świecie, którym dramatycznie potrzeba odrobiny energii i witalności. Nawet tak błahe decyzje, jak wybór koloru roku, może dać przykre świadectwo o obecnym społeczeństwie.

fot: źródło

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj!

Jesteś z Katowic? Koniecznie odwiedź f7katowice.pl
Jesteś z Krakowa? Koniecznie odwiedź f7krakow
Jesteś z Gdańska? Koniecznie odwiedź f7gdansk.pl
Jesteś z Poznania? Koniecznie odwiedź f7poznan.pl
Jesteś z Łodzi? Koniecznie odwiedź f7lodz.pl
Jesteś z Wrocławia? Koniecznie odwiedź f7wroclaw.pl
Jesteś z Warszawy? Koniecznie odwiedź f7warszawa.pl