Jak wieża Eiffla znalazła się w Las Vegas?

0
713
views

Co zdarzyło się w Vegas, zostaje w Vegas – to naczelna zasada wśród zwiedzających to najsłynniejsze miejsce rozrywki na świecie. Kasyna, bajecznie drogie hotele i kapliczki ślubne – a wszystko to w oryginalnej aranżacji, która tworzy niepowtarzalny klimat tego miejsca. Zastanawialiście się na przykład, skąd w Las Vegas wzięła się Wieża Eiffla? 

Centralną częścią Las Vegas, a zarazem głównym miejscem rozrywki jest Las Vegas Strip. To ulica, wzdłuż której wybudowano dziewiętnaście z dwudziestu pięciu największych hoteli na świecie. Właśnie tam ściągają turyści, wielbiciele hazardu, a także bogacze z całego świata. Nic dziwnego, że każdy z tych przybytków miał się czymś wyróżniać. I tak właśnie powstało Paris Las Vegas – hotel i kasyno inspirowane stolicą Francji. Kompleks ten jest o tyle wyjątkowy, że na jego terenie umieszczono kilka replik oryginalnej paryskiej architektury. Zobaczymy tam na przykład Łuk Triumfalny, Palace de la Concorde, a także teatr Le Théâtre des Arts, który jest w stanie przyjąć ponad tysiąc widzów podczas jednego spektaklu.

Największą atrakcję stanowi jednak kopia wieży Eiffla. Ozdobiona lampkami i neonami przyciąga zbłąkanych turystów jak ćmy. Według pierwotnych założeń, wieża Eiffla miała mieć te same wymiary, co paryski pierwowzór. Jednak ze względu na to, że w pobliżu znajduje się lotnisk McCarran International Airport, postanowiono zmienić wysokość wieży Ostatecznie wykonano ją w skali 1:2.

Prace nad całym kompleksem rozpoczęły się w 1997 roku. Koszt jego budowy pochłonął ponad 785 milionów dolarów. Oficjalne otwarcie Paris Las Vegas odbyło się 1 września 1999 roku. Pierwszych gości powitał ogromny pokaz sztucznych ogni wystrzelonych ze szczytu wieży Eiffla, która już na zawsze stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon całego Las Vegas.

Lata 2008–2009 były okresem światowego kryzysu. Ucierpiało na nim także Las Vegas. Korporacja Caesars Entertainment, która jest właścicielem Paris Las Vegas postanowiła wtedy zmienić swoją strategię marketingową. Według nowego planu każdy z należących do spółki obiektów miał być reklamowany wśród określonej grupy społecznej. Okazało się, że bardzo częstą klientelą Paris Las Vegas są homoseksualiści. Dlatego głownie wśród tej grupy odbiorców Caesars Entertainment stara się reklamować amerykański Paryż.