Architekturę miast szpecą olbrzymie reklamy, jaskrawe billboardy i sklepowe szyldy. Niektóre z nich potrafią wkomponować się w otoczenie i zachęcać estetyką, większość jednak krzyczy neonowymi napisami do przechodniów. Park Kulturowy Stare Miasto w Poznaniu stworzył projekt, w którym zadaniem studentów była wizualizacja sklepowych witryn. Jak wyglądają – według studentów Uniwersytetu Artystycznego – perfekcyjne szyldy?

Park Kulturowy Stare Miasto dba o to, aby poznański rynek i jego okolice pozbawione były krzykliwych, nie pasujących do otoczenia reklam. Samowola marketingowa została ograniczona, zaś przedsiębiorcy muszą dopasować styl swoich witryn do wymagań. Kampania, która promuje estetykę w reklamie, przyczyniła się do utworzenia konkursu dla studentów Pracowni Znaku i Identyfikacji Uniwersytetu Artystycznego. Jury wyłoniło pięć zwycięskich prac, których sklepowa wizualizacja najbardziej zachwyciła.

Wyniki prezentują się następująco:

I miejsce – Anna Nahumko, Pensjonat

fot: źródło

Zwycięska praca ujmuje przede wszystkim spójnością – wszystko doskonale ze sobą współgra. Kolory przewodnie można odnaleźć nie tylko na witrynie czy dodatkach, ale również spozierają zza szyby – brązowe wnętrze i bogata roślinność świetnie komponują się z projektem szyldu. Wrażenie robi również dbałość o szczegóły. Laureatka postarała się o wizualizowanie zawieszek na drzwi, wizytówek, a nawet etykiet kremów do rąk. Uwagę przyciąga także minimalistyczne logo.

II miejsce ex aequo – Patrycja Kaja, sklep mięsny i Daniel Kubacki, lokal z frytkami

fot: źródło
fot: źródło

Na drugiej pozycji uplasowały się dwa projekty. W obu z nich dużą rolę odgrywa to, co dzieje się wewnątrz sklepu – to środek przyciąga wzrok, nie zaś krzykliwa witryna. Nie można odmówić kreatywności i pomysłowości nazwom.

III miejsce – Klaudia Zabłocka, sklep zielarski

fot: źródło

W tym projekcie zgrabnie połączono biel z kolorowym szaleństwem etykiet znajdujących się na produktach. Sklep zielarski nie szczyci się kreatywną nazwą, tak jak wcześniejsze propozycje, ale ujmuje ciekawym logo.

Nagroda publiczności: Ewelina Pieńkowska, sklep zoologiczny Kot i Pies

fot: źródło

Kot i Pies został doceniony nie tyle przez jury konkursu, ale przez publiczność, która swoją aprobatę wyrażała podczas internetowego głosowania. Projektantka wykorzystała proste skojarzenia i stworzyła z nich interesujący koncept.  Nic dziwnego, że została doceniona przez poznanian.

Każdy z projektów spełniał założenia ujęte w uchwale o Starym Mieście – zarówno szyldy, jak i naklejki na szybach oraz elewacje miały odpowiednie wymiary, proporcje. Może się wydawać, że działanie Parku Kulturowego Starego Miasta są zbyt rygorystyczne, jednak konkurs wyraźnie pokazał, że możliwe jest stworzenie przejrzystych, minimalistycznych i estetycznych witryn, działając zgodnie z rozporządzeniami. Nawet takie – wydawać by się mogło – niewiele znaczące czynniki, jak sklepowe witryny, mogą pozytywie wpłynąć na wygląd miasta.

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj!

Jesteś z Katowic? Koniecznie odwiedź f7katowice.pl
Jesteś z Krakowa? Koniecznie odwiedź f7krakow
Jesteś z Gdańska? Koniecznie odwiedź f7gdansk.pl
Jesteś z Poznania? Koniecznie odwiedź f7poznan.pl
Jesteś z Łodzi? Koniecznie odwiedź f7lodz.pl
Jesteś z Wrocławia? Koniecznie odwiedź f7wroclaw.pl
Jesteś z Warszawy? Koniecznie odwiedź f7warszawa.pl
Interesuje Cię sport? Koniecznie odwiedź f7sport.pl

Interesują Cię wszystkie miasta? Koniecznie odwiedź f7city.pl.