 
                                                    Jeśli w zeszłym roku umknęła Wam premiera wielokrotnie nagradzanego filmu Normana Leto to nic straconego. Już 11 października w ramach cyklu Animuza będziecie mogli ponownie zobaczyć fenomenalny spektakl PHOTON.
Norman Leto (a właściwie Łukasz Banach) to młody artysta posługujący malarstwem, filmem i nowymi mediami. Na przestrzeni lat wielokrotnie doceniany i wyróżniany między innymi w rankingu młodych artystów „Kompas Młodej Sztuki” Rzeczpospolitej Jego prace znajdują się w kolekcjach: CSW Zamku Ujazdowskiego, Muzeum Narodowego w Krakowie, Galerii Arsenał w Białymstoku, Fundacji Sztuki Polskiej ING, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie (MOCAK). Natomiast jego zeszłoroczną realizację, pełnometrażowy film sci-fi można było oglądać w kinach w całej Polsce.
 Photon to niezwykle realistyczna wizualnie historia przedstawiana przez narratora, będącego aktorskim połączeniem noblisty Richarda Feynmana oraz wybitnego polskiego psychiatry, Antoniego Kępińskiego.
Photon to niezwykle realistyczna wizualnie historia przedstawiana przez narratora, będącego aktorskim połączeniem noblisty Richarda Feynmana oraz wybitnego polskiego psychiatry, Antoniego Kępińskiego.
Sprawdź stronę: F7CITY.PL
W dużym skrócie, „Photon” ukazuje historię zjawiska życia od początku znanej nam historii. W rolę narratora i naukowca opowiadającego tę historię wcielił się Andrzej Chyra. Europejska premiera filmu miała miejsce w Kopenhadze na festiwalu CPH:DOX* w roku 2017. Premiera północnoamerykańska odbyła się na jednym z największych na świecie festiwali dokumentu HotDocs Toronto (2017). Polska premiera miała miejsce w sierpniu tego samego roku, na siedemnastej edycji festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty. Film znalazł się w konkursie głównym.
Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się tutaj 🙂
Czwartek, 11 października 2018
Kino Muza Poznań
Bilety 8 ZŁ
LINK DO WYDARZENIA
NAGRODA ZA NAJLEPSZY FILM PEŁNOMETRAŻOWY
UZASADNIENIE JURY: Ta z pozoru naukowa wykładnia na temat procesów poznawczych człowieka z czasem zmienia się w subtelną wiwisekcję udręczonego, ale być może nieudolnego i niewiarygodnego narratora. Ten film w sposób niezwykle twórczy wykorzystuje konwencje wywiaduz Bogiem. Postać naukowca uprawia man-splaining; dzięki animacji roztacza niekiedy mroczne wizje, jako „dowód”, ale i „fantazję”, wskutek czego granice tych binarności ciągle przesuwają się i zderzają. Mamy tu film wyjątkowo odważny, oryginalny i niepodobny do czegokolwiek, co wcześniej widzieliśmy.

