The Øresund to cud inżynierii łączący duńską stolicę Kopenhagi ze szwedzkim miastem Malmö.

Most wantowy biegnie prawie 8 km do sztucznej wyspy, gdzie przechodzi do tunelu, który biegnie przez kolejne 4 km.  Wielokrotnie nagradzana dwutorowa linia kolejowa i autostrada zostały otwarte 1 lipca 2000 roku.

The Øresund został zaprojektowany przez duńską firmę inżynieryjną COWI, a głównym architektem był George K.S. Rotne. Most i tunel biegną przez cieśninę Øresund i są wspólnie obsługiwane przez sąsiednie państwa z obu krajów. Aby skorzystać z The Øresund, musisz uiścić opłatę drogową.

Most wantowy ma dwa pylony o wysokości 204 metrów, podtrzymujące rozpiętość mostu o długości 490 metrów przez kanał Flinte. Autostrada biegnie na wyższym poziomie, a linia kolejowa poniżej.

Większość konstrukcji mostowych, w tym filary i przęsła, zostało zbudowanej na lądzie i odholowanej przez duże pływające dźwigi.

Czytaj: Zobacz najdłuższy most świata. Ma 55 kilometrów długości!

Zdjęcie: wikipedia.org

Sztuczna wyspa Peberholm łączy most i tunel. Wyspa została zbudowana z materiału pogłębionego z dna morskiego, a większość 4-kilometrowego tunelu zbudowano z betonowych elementów odlanych na lądzie, odholowanych i obniżonych do wykopanego rowu.

Flora i fauna na wyspie mogą się swobodnie rozwijać i stały się rajem dla biologów. Stowarzyszenie botaniczne w Lund zidentyfikowało ponad 500 różnych gatunków roślin, a wyspa jest popularnym miejscem lęgowym ptaków, a także siedliskiem rzadkiej zielonej ropuchy.

Około dwie trzecie osób podróżujących przez The Øresund jedzie pociągiem, podróż między Kopenhagą a Malmö zajmuje około 35 minut.

Dzięki stałemu łączu, które zapewnia The Øresund, utworzono udogodnienia dla 3,7 miliona mieszkańców, który pozwala ludziom żyć i pracować po obu stronach. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź oficjalną stronę oresundbron.com

Wszystkie zdjęcia autorstwa Øresundsbro Konsortiet, chyba że zaznaczono inaczej.

Czytaj: 90-letnia babcia podróżuje po całym świecie, dając nam cenną lekcję życia