Najdłuższy most na świecie. Ma ponad 50 km długości!

Powiązane

Leśnicy w Wielkopolski podarowali hojną kwotę szpitalowi dziecięcemu w Poznaniu

100 000 złotych - tyle poznańscy leśnicy przekazali na...

Gwiazda Hollywood odwiedziła Ogród Botaniczny w Krakowie

Hollywoodzka gwiazda Milla Jovovich kilka dni przebywała z rodziną...

Krakowska restauracja uznana za najlepszą w Polsce

Według jury konkursu World Culinary Awards, słynąca z polskiej...

Jakie jest najbardziej zakorkowane miasto w Polsce i na świecie?

Korki w wielu polskich miastach to smutna codzienność. Właśnie...

Udostępnij

Powstał w Chinach, a jego koszt budowy to prawie 17 miliardów dolarów. Będzie łączył Honkgkong i Makau z resztą Chin znajdującą się na kontynencie. Ma aż 55 km, co daje mu tytuł najdłuższego mostu w historii. ​

Makau, Honkgkong i Zhuai to główne metropolie Rzeki Perłowej. Są też jednymi z największych ośrodków handlowych na świecie, dlatego zbudowanie odpowiedniej infrastruktury było dla władz Chińskich absolutnym priorytetem. Prace trwały latami, aż w pod koniec zeszłego roku udało się ostatecznie ukończyć obiekt. Na oficjalnym otwarciu pojawił się sam prezydent Chin Xi Jinping. Ceremonia otwarcia mostu odbyła się w mieście Zhuhai w prowincji Guangdong w Chinach kontynentalnych.

- Advertisement -

Most składa się z trzech części podwieszonych nad wodą, a także z 6-kilometrowego tunelu, do którego wjeżdża się po sztucznie stworzonej wyspie. Konstrukcie wznoszono z dwóch stron na raz. Jednocześnie prace trwały na wyspach i na stronie kontynentalnej. Ukończenie całego projektu trwało dziesięć lat, jednak użytkownicy nie mogą narzekać: na moście znajduje się sześć pasów ruchu, dzięki czemu od teraz trasę z Honkgkongu na kontynent można pokonać w bardzo krótkim czasie. Co prawda, już kilka miesięcy wcześniej zezwolono na ruch na moście, jednak ze względu na prace budowlane, podróż nim była bardzo długa. Zajmowało to ponad 3h, podczas gdy teraz ten sam odcinek można pokonać w pół godziny.

Pierwsze pomysły wybudowania takie połączenia powstały już wcześniej, bo w 1983 r. Problemy natury finansowej i logistycznej nie pozwoliły jednak zacząć prac aż do 2009 r.