Najnowsza reklama Gilette ma na celu zachęcać mężczyzn do dawania dobrego przykładu dzieciom. Wydawać by się mogło, że nie ma w tym nic złego, tymczasem fala oburzenia i kontrowersji ciągle rośnie.

Dlaczego? Niektórzy uważają, że mężczyźni zostali ukazany jako okrutni, a klip umniejsza męskości i przedstawia ją w złym świetle. Pojawiają się głosy sprzeciwiające się uogólnieniom i zaznaczające, że zachowanie mężczyzn ukazanych w reklamie nie dotyczy wszystkich przedstawicieli płci. Alarm został podniesiony przez różne środowiska – reklama jest krytykowana zarówno przez popularnych aktorów, jak i przez prawicowych działaczy na rzecz mężczyzn.

Reklama przede wszystkim przeciwstawia się zwyczajowym, powtarzanym wymówkom, którymi usprawiedliwia się złe zachowanie chłopców. Mężczyźni nie reagują na bójkę małych chłopców, bez wzruszenia przyjmując, że przecież agresywne zachowanie leży w ich naturze. Przyzwalanie na agresje wśród dzieci wcale nie jest czymś dobrym, ani kształtującym pozytywne  postawy, stąd też przeciwstawienie się temu w reklamie nie powinno wzbudzić wątpliwości.

Podobnie Gilette walczy z seksistowskimi komentarzami czy przedmiotowym traktowaniem kobiecego ciała. Ukazuje, że są to zachowania naśladowane, promowane przez kulturę, przyjęte niemalże za naturalne – tymczasem można się im sprzeciwić, co robią bohaterzy reklamy. Przeciwstawiają się im, uczą dzieci poprawnych zachowań i stają się wzorem godnym do naśladowania, wzorem refleksyjnym i empatycznym, a nie powielającym utarte schematy wypracowane przez kulturę.

Przeczytaj także: 19 stycznia startuje nowy cykl filmowy „Kino Ukraina”

„Mężczyźni są bardziej dziką płcią, co świadczy o ich groźności – ale także o ich dynamiczności” – w ten sposób agresywne zachowanie mężczyzn tłumaczy James Woods, uznawany za jednego z najinteligentniejszych mężczyzn w świecie Hollywood. Nie da się ukryć, że jego wypowiedź zawiera w sobie wymówki, któremu sprzeciwia się reklama. Nie da się ukryć, że owe wymówki  są krzywdzące nie tylko dla samych mężczyzn, ale również dla ich otoczenia.

Obecnie klip na YouTubie posiada 344 tysiące negatywnych reakcji, a zaledwie 80 tysięcy łapek w górę. W większości przeważa krytykę mężczyzn, którzy poczuli się urażeni. Wśród zarzutów znalazła się również opinia dotycząca autorstwa reklamy. Klip został wyreżyserowany przez kobietę, co niektórzy mężczyźni uznali za atak ze strony feministek. „Reklama o goleniu napisana przez różowowłose feministyczne ‚bicze’ jest tak samo skuteczna jak reklama tamponów napisana przez mężczyzn w średnim wieku…” – w takim sposób swojej męskości – rzekomo urażonej przez reklamę – broni kanadyjski komentator polityczny Ezra Levant.

Gilette wierzy w to, co w mężczyznach najlepsze. Liczne szydercze komentarze ukazują, że marka sporo się przeliczyła.

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się TUTAJ! ?

Jesteś z Katowic? Koniecznie odwiedź f7katowice.pl
Jesteś z Krakowa? Koniecznie odwiedź f7krakow.pl
Jesteś z Gdańska? Koniecznie odwiedź f7gdansk.pl
Jesteś z Poznania? Koniecznie odwiedź f7poznan.pl
Jesteś z Łodzi? Koniecznie odwiedź f7lodz.pl
Jesteś z Wrocławia? Koniecznie odwiedź f7wroclaw.pl
Jesteś z Warszawy? Koniecznie odwiedź f7warszawa.pl
Interesuje Cię sport? Koniecznie zaglądaj do f7sport.pl